Lečenje hroničnih rana

ŠTA JE HRONIČNA RANA ?

To je svaka rana koja ima produženo vreme zarastanja – duže od 6 nedelja.

ŠTA JE VENSKA ULCERACIJA ?

Nastaje kao posledica hronične venske insuficijencije, uzroci mogu biti : insuficijencija površnih vena (VSM i perforatora), tromboza dubokih vena sa opstrukcijom vena i venskom stazom a kao posledica javlja se nekroza tkiva.

KAKO IZGLEDA?

Tkivo rane je prekriveno fibrinskim i nekrotičnim naslagama , lokalna inflamacija, veoma često prisutna infekcija rane i krvavljenje.

KAKO SE LEČI?

Najvažnije je postaviti tačnu dijagnozu na osnovu kliničkog pregleda, ultrazvuka krvnih sudova, dopler indexi, laboratorijski nalazi i dr. Prosećno zarastanje rana je od 1 meseca za manje rane do 3 meseca za srednje. Rane najčešće zarastu putpuno u 80% slučajeva. Lečenje može biti operativno i konzervativno.
OPERATIVNO lečenje: - operacija vena - ligiranje komunikatnih vena - venski by pass KONZERVATIVNO lečenje podrazumeva : - primenu dezinfekcionih sredstava – vodeni rastvor sa natrijum - hipohloritom i hipohlrnom kiselinom - primenu savremenih obloga sa i bez srebra - primena leka sa Diosminom 600 mg - primenu kompresivne terapije - tubularna ortoza – čarapa sa kompresijom od 40 mmHg.

ŠTA JE I ČEMU SLUŽI VODENI RASTVOR SA NATRIJUM - HIPOHLORITOM I HIPOHLORNOM KISELINOM?

Rastvor nove generacije koji deluje na širok spektar gram pozitnih i gram negativnih bakterija, virusa i gljivica. -ne postoji rezistencija na ovaj rastvor - ne oštećuje zdrave ćelije i nema negativna dejstva na kožu i sluzokožu -kompatibilan je sa svim ostalim rastvorima i oblogama koje se koriste pri previjanju rane -potpomaže zarastaje rana

KAKVE SU TO OBLOGE SA SREBROM ?

To su savremene hidrofiber obloge sa jonima srebra koje upijaju višak eksudata i bakterija a formira vlažnu sredinu koja je optimalna za zarastanje rana. - lako se prilagođava svakoj rani - stvara antimikrobnu barijeru koja štiti ranu - ne lepi se za ranu - lako se skida - ubija veliki broj bakterija i deluje na biofilm

KAKAV JE TO LEK SA DIOSMINOM od 600mg I NA ŠTA DELUJE?

Čist diosmin se dobija iz kore posebnih vrsta pomorandži tehnikom hemisinteze i koagregacije. Ima najbolje vaskuloprotektivno, venotonično, antiinflamatorno i antiedematozno dejstvo. Koncetrancija od 600 mg diosmina u jednoj tableti omogućava maksimalan efekat sa samo jednom tabletom dnevno. Ima klinički dokazano smanjenje bola, otoka, osećaja trnjenja nogu, vidljivosti proširenih kapilara, svraba, osećaja teških nogu i crvenila.

Naš tim

Pregled lekara