Laserska operacija hemoroida

Šta su hemoroidi i kako nastaju?

Nije neuobičajeno imati hemoroide

Više od polovine muškaraca i žena preko 50 godina starosti imaju isti probleme sa hemoridima kao i vi.

Oko 80% stanovništva pati od bolnih posledica hemoroidalne bolesti najmanje jednom godišnje.

Zdravi hemoroidi su tkivni jastučići koji su važni za potpuno zatvaranje anusa.

Oni su podrška funkcionisanju anusa. Anus se principijelno zatvara unutrašnjim kružnim mišićem - sfinkterom.

Hemoroidalni jastučići se nalaze preko unutrašnjeg kružnog mišića i pomažu da zaustave gasove, sluz, i tečnu stolicu od nekontrolisanog izlaska.

U toku života dolazi kod velikog broja ljudi uvećanju ili smanjenju tih jastučića. Razlikujemo 4 stepena uvećanja hemoroida. Shodno stepenu izraženosti bolesti određuje se i terapija.

Šta mogu ja da uradim kad su hemoroidi u pitanju?

Hemoroidi su taboo tema. Ljudi ne pričaju o hemoroidima. Poremećaj hemoroida je neugodan. Svrbe, peku ili bole.

U mnogim slučajevima samostalno lečenje ne vodi trajnom oporavku.

Bolni simptomi mogu nestati spontano ali se i vraćaju nakon kraćeg vremena. Problem nije rešen.

Pacijent se obično javlja doktoru samo kada dođe do krvarenja.

Trebalo bi da se pacijent javi na pregled čim primeti krvarenje iz debelog creva ili neke druge simptome jer nije svako krvarenje uzrokovano hemoroidima te svakako zahteva pregled i savet o daljnjem lečenju i načinu ishrane.

Kakva je hirurška procedura?

Hirurška procedura može biti klasična hirurška ili laserska LHP procedura.

Laserska operacija hemoroida je relativno mala operacija u kratkotrajnoj anesteziju gde se lasersko vlakno uvodi  kroz jedan ubod u povećane hemoroidalne čvorove pri tome se aplikuje laserska energija. Smanjivanje i nestajanje hemoroida se dešava postepeno u narednih nekoliko nedelja ali nakon nekoliko dana se primećuje smanjenje veličine za oko 50% i nestajanje neprijatnih simptoma. Pacijent već narednog dana može da jede i da ima stolicu, normalno sedi i vraća se svim privatnim i poslovnim aktivnostima.

Video animacija operacije hemoroida laserom